Activia gaat stoppen met de sponsoring van de vrouwenploeg van coach Jac Orie. Dat is maandag bekendgemaakt. Activia, de yoghurtvariant van het zuivelmerk Danone, is sinds het seizoen 2012/2013 de sponsor.

Als reden wordt aangegeven dat Activia zich in Nederland zal richten op campagnes buiten de sport om. Orie en zijn pupillen kunnen nog tot en met september gebruik blijven maken van alle mogelijkheden. Activia blijft tot dan als hoofdsponsor van het team verbonden aan de ploeg.

Alleen Van Riessen in Sotsji

Team Activia bestaat momenteel uit de vijf schaatssters Laurine van Riessen, Annette Gerritsen, Diane Valkenburg, Roxanne van Hemert en Pien Keulstra. Alleen Van Riessen wist zich te kwalificeren voor de Spelen in Sotsji. Ze werd elfde op de 500 meter.

"Natuurlijk vinden wij het jammer dat de overeenkomst niet kan worden verlengd met zo'n mooi, internationaal consumentenmerk", zegt Orie. "De samenwerking verloopt heel goed en de link met schaatsen heeft veel positiefs gebracht."

Orie moet nu op zoek naar een nieuwe geldschieter en twijfelt er niet aan dat dit gaat lukken. "Er zijn al wat partijen geweest die kenbaar hebben gemaakt dat ze interesse hebben maar dat wordt een proces, dat zal niet zomaar in een paar weken klaar zijn."

En BrandLoyalty dan?

BrandLoyalty, de sponsor van de mannenploeg van Orie, had eerder al bekendgemaakt zeer waarschijnlijk wel door te gaan als geldschieter. De mannenploeg bestaat uit Stefan Groothuis, Jan Smeekens, Ronald Mulder, Kjeld Nuis, Pim Schipper en Gerben Jorritsma. Hoewel Orie voor zijn vrouwenploeg een aparte geldschieter zoekt zou het ook nog een optie kunnen zijn dat beide teams bij BrandLoyalty worden ondergebracht. "Zeg nooit nooit." is daarop het antwoord van Orie, "Dat moet allemaal nog komen. Ik ben net terug uit Sotsji dus we moeten nog kijken waar het naar toe gaat, maar we gaan heel hard aan de slag."

STER reclame