Bas en Digros worden Dirk

Aangepast

Supermarktketens Digros, Bas van der Heijden en Dirk van den Broek gaan binnenkort allemaal Dirk heten. Dat heeft moederbedrijf Detailresult Groep bekendgemaakt.

Het voeren van één merknaam in plaats van drie is efficiënter, zegt topman René van Klooster van Detailresult Groep. Daardoor kan het supermarktbedrijf de prijzen verder verlagen, aldus Van Klooster.

Echt merk

Het bedrijf kiest voor Dirk als merknaam omdat dit de bekendste van de drie is. In 1942 opende Dirk van den Broek zijn eerste winkel in Amsterdam. Achter de voorgevels hebben de winkels van Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden de afgelopen jaren al hetzelfde uiterlijk en assortiment gekregen.

Dirk van den Broek is van de drie ketens ook de grootste, met ruim 50 winkels in en om Amsterdam, en in het midden en oosten van het land. Bas van der Heijden heeft 31 winkels in Rotterdam en omgeving en Digros heeft 17 winkels in de Bollenstreek.

De Detailresult Groep is behalve van de Bas-, Dirk- en Digros-supermarkten ook eigenaar van Dekamarkt. Het marktaandeel van deze ketens samen is ongeveer 4 procent. Marktleider Albert Heijn heeft 33 procent van de markt in handen.

STER Reclame