Redacties Spits en Metro samen

Aangepast

De redacties van Spits en Metro gaan vanaf 1 augustus samen verder. Dat is volgens de hoofdredacteur van Metro, Robert van Brandwijk, efficiënter. Ook kunnen de twee gratis kranten op die manier beter op elkaar worden afgestemd.

De kranten zijn eigendom van de Telegraaf Media Groep (TMG) en blijven als aparte titels bestaan. Daarvoor "is voldoende ruimte in de markt", zegt uitgever Cees Polman van TMG. "De advertentiemarkt is nu niet de meest vrolijke, maar op de lezersmarkt zijn we nog succesvolle titels."

"Ging wel eens beter"

Van Brandwijk gaat de nieuwe combinatie leiden. Hij is optimistisch. "Het is wel eens beter gegaan, maar Metro als onderdeel van Metro International maakte vorig jaar nog winst."

Spits gaat zich met meer sport en entertainment richten op een wat jongere doelgroep. Metro legt meer nadruk op nieuws en carrière. "We gaan meer van ons laten horen de komende tijd", zegt Van Brandwijk. Er komen vanaf september nieuwe columnisten, maar hij wil nog geen namen noemen.

STER Reclame