Telegraaf Media Groep (TMG) heeft positieve resultaten geboekt in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat maakt de eigenaar van De Telegraaf, Metro, Radio Veronica en Sky Radio vandaag bekend.

Het nettoresultaat steeg van 1,5 miljoen euro een jaar geleden naar 2,8 miljoen dit jaar. De winst maakte ook een flinke groei door en kwam 19 procent hoger uit dan in dezelfde periode een jaar eerder.

De opbrengsten van het bedrijf zijn wel gedaald. Vooral bij print media daalden de inkomsten, omdat er minder advertenties werden verkocht.

Hyves

De omzet bij online media steeg wel, ondanks een omzetdaling bij Hyves. Exclusief de sociale netwerksite steeg de omzet in deze tak met 17 procent. Vorig jaar moest TMG 37 miljoen afschrijven op Hyves. Daardoor heeft TMG een fors verlies geleden.

Ook Sky Radio zag, als gevolg van gestegen luistercijfers, in het eerste kwartaal een stijging van de opbrengsten van bijna 12 procent.

Vertrek

Begin vorige maand stapte de bestuursvoorzitter van TMG, Herman van Campenhout, op. De reden voor zijn vertrek was het verschil van inzicht over het te voeren beleid.

Op dit moment moet interim-topman Cees van Steijn de rust herstellen bij het bedrijf. Hij wil zich vooral richten op versterking van de internet-activiteiten van het bedrijf.

STER reclame