Boete voor website Ryanair

time icon Aangepast

De Consumentenautoriteit heeft luchtvaartmaatschappij Ryanair een boete opgelegd van 370.000 euro. De Ierse prijsvechter krijgt de boete omdat het vier Europese regels voor het aanbieden van tickets heeft overtreden.

Ryanair vermeldde op de website ticketprijzen niet inclusief alle kosten. Tijdens het online boeken konden consumenten niet tussentijds hun gegevens controleren om eventuele fouten te herstellen.

Andere overtredingen

Ryanair zette op de site ook geen e-mailadres, zodat rechtstreeks contact werd bemoeilijkt. Verder spreken de medewerkers van de klantenservice van Ryanair alleen Engels, terwijl dit niet wordt gemeld wordt op de verder Nederlandstalige site.

De Consumentenautoriteit zegt dat Ryanair de site inmiddels deels heeft aangepast, de volledige kosten worden nu wel vermeld. Ook staat nu duidelijk vermeld dat de klantenservice Engelstalig is. Ryanair moet de andere overtredingen ook snel aanpakken, anders moet het bedrijf een dwangsom betalen van 240.000 euro per overtreding.

STER Reclame