Rabobank stopt met telefoons

time icon Aangepast

Rabobank stopt met de verkoop van telefoonabonnementen en telefoons. In de komende twee jaar bouwt de bank de verkoop van deze producten af.

De bank wil geen telefoons en abonnementen meer aanbieden, "omdat deze mobiele telecomactiviteiten steeds verder af zijn komen te staan van de bancaire activiteiten".

Voor de huidige 90.000 abonnees heeft het niet meteen gevolgen. Zij kunnen tot het einde van hun contract blijven bellen. Ook voor de 70.000 prepaid-klanten verandert voorlopig niets. Na het verlopen van hun contract krijgen klanten een persoonlijk aanbod dat het beste past bij hun belprofiel.

De toekomst

Zes jaar geleden begon Rabobank met de verkoop van mobiele producten. Dat deed de bank naar eigen zeggen "in de overtuiging dat mobiel bankieren de toekomst is".

Ruim 160.000 mensen maakten gebruik van deze mobiele diensten. Maar zo'n 16 procent van de gebruikers is Rabobank-medewerker.

STER Reclame