NOS NieuwsAangepast

Autoweek wil alternatief AutoRAI

Het blad Autoweek zegt verregaande plannen te hebben voor het organiseren van een autobeurs. Gisteren werd bekend dat de AutoRAI volgend jaar niet doorgaat en dat het onduidelijk is of de beurs überhaupt nog georganiseerd wordt.

De nieuwe autobeurs wordt hoogstwaarschijnlijk volgend jaar voor het eerst gehouden en moet aantrekkelijk zijn voor het hele gezin. In tegenstelling tot de AutoRAI moeten er ook auto's te koop zijn. Bovendien zou de beurs meer entertainment moeten bieden.

Ervaring

Autoweek haakt daarmee in op het succes van de Autosalon in Brussel, waar jaarlijks 70 procent van alle Belgische nieuwe auto's wordt verkocht. Fabrikanten bieden op een verkoopbeurs vaak speciale modellen aan en hanteren lagere prijzen dan bij de dealer.

Autoweek denkt dat de beurs succesvol wordt door veel media-aandacht. Het magazine is onderdeel van uitgeverij Sanoma, dat televisiezenders, websites en weekbladen bezit. Het concern heeft ook ervaring met het organiseren van evenementen, zoals de Libelle Zomerweek.

Hoge huurprijs

De AutoRAI wordt volgend jaar niet gehouden door een gebrek aan belangstelling van automerken. Die zouden onder andere afgeschrikt worden door de hoge huurprijs van een stand op de beurs. Autoweek zegt lagere prijzen te gaan hanteren en denkt dat de autobranche daardoor wil meedoen.

Het magazine benadrukt dat het objectief en onafhankelijk wil blijven, ondanks de organisatie van het evenement. De naam voor de nieuwe autobeurs is nog niet bekend.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl