NOS Nieuws Economie Aangepast

Philips en Sara Lee blijven samenwerken

Elektronicabedrijf Philips en Sara Lee, het moederbedrijf van Douwe Egberts, blijven samenwerken. De bedrijven gaan het merk Senseo nieuw leven inblazen.

Philips draagt zijn deel van het merkrecht van Senseo aan Sara Lee over. Daarvoor ontvangt de elektronicagigant 170 miljoen euro.

Volgens een woordvoerder van Philips verandert er voor consumenten voorlopig niks. "Als je als consument een winkel inloopt, koop je nog steeds een Philips-apparaat. Ons logo staat er nog steeds op." Philips wil het model blijven innoveren.

In 2001 bracht Philips de Senseo-apparaten op de Nederlandse markt. Douwe Egberts, als onderdeel van Sara Lee, kwam met de coffeepads. Sindsdien zijn er 33 miljoen apparaten verkocht. De laatste tijd heeft Senseo last van concurrrentie van de populaire Nespressomachines van Nestlé.

Winstwaarschuwing

Vaak wordt de Senseo één van de laatste successen van Philips genoemd. Het ging de afgelopen kwartalen minder goed met het bedrijf. Philips gaf begin deze maand al een winstwaarschuwing af.

STER reclame