De 23-jarige Maria is hoopvol dat in hoger beroep de rechter besluit dat ze toch de naam van haar donorvader krijgt te horen. Ze baseert die hoop op een andere zaak die door donorkinderen is gewonnen. Volgens Maria heeft haar biologische vader in het verleden aangegeven bekend te willen als daarom wordt gevraagd. Maar door een wetswijziging in 2004 had de man de mogelijkheid om te veranderen van 'bekende donor' naar 'anonieme donor'. In deze podcast doet Maria haar verhaal.

In het formatieproces zijn de partijen nog niet toe aan de inhoud. Maar in deze podcast wordt daar wel alvast een voorschot op genomen. Onder anderen met defensie-historicus Rein Bijkerk. Volgens hem is Defensie geen topprioriteit, maar neemt de steun voor extra geld voor de krijgsmacht wel toe. Dat komt volgens hem doordat de dreiging de afgelopen jaren is toegenomen.

En een persoonlijk verhaal over slaapapneu. Philips riep deze week miljoenen slaapapneu-apparaten terug omdat patiënten schadelijke schuimdeeltjes kunnen inademen. Nathalie zegt dat zo'n apparaat voor haar van levensbelang is.

Deze aflevering van Het Beste uit het Oog kun je hier beluisteren. Bevalt het? Vergeet je dan niet te abonneren!

Onze podcasts:

De Dag: elke werkdag twintig minuten verdieping bij één onderwerp uit het nieuws.

Met het Oog op Morgen: elke dag een overzicht van het nieuws, een blik in de ochtendkranten en het betere journalistieke interview.

De NOS op 3 Tech Podcast: iedere donderdag praten Casper Meijer of Jonna ter Veer en hun gasten je bij over het laatste nieuws uit de wereld van technologie en sociale media.

Het Beste uit het Oog: iedere zaterdag selecteert de redactie van Met het Oog op Morgen de mooiste gesprekken van de afgelopen week.

De Stemming van Vullings en Van der Wulp: elke vrijdag een nieuwe aflevering waarin de politieke week wordt doorgenomen. Gemaakt door NOS en EenVandaag.

Lang verhaal kort: Elke werkdag rond vijven één onderwerp, in 5 minuten. NOS op 3 vertelt je wat je moet weten over een actueel onderwerp om het nieuws erover beter te kunnen volgen.

STER reclame