AP

Gratis sushi bij 1000 Instagram-volgers in Milanees restaurant

time icon

In het Milanese restaurant This is not a sushi bar is alles net even anders. De naam misleidt, want het is wel degelijk een sushirestaurant. En betalen kan met een bijzondere valuta, namelijk je aantal Instagram-volgers.

Het enige dat consumenten moeten doen is een foto plaatsen, het restaurant taggen en een hashtag gebruiken. Hoe meer volgers je hebt, hoe meer gratis gerechten. Aan de kassa beslissen de uitbaters Padua Matteo en Tommaso Pittarello uiteindelijk hoeveel borden je moet betalen.

- Met 1000 tot 5000 volgers is één gerecht gratis;
- Van 5001 tot 10.000 volgers krijg je twee gerechten gratis;
- Van 10.001 tot 50.000 volgers ontvang je vier gerechten gratis;
- Van 50.001 tot 100.000 volgers eet je acht gerechten gratis;
- Als je meer dan 100.000 volgers hebt, wordt het hele diner aangeboden door het restaurant

Pittarello zegt tegen The Telegraph dat zijn restaurant het eerste van de wereld is dat betaling met sociale media aanbiedt. "Een pop-up restaurant in London kwam een paar jaar geleden met een vergelijkbaar idee, net zoals een restaurant in Sint-Petersburg. Maar wij zijn de eerste die standaard volgers als betaalmethode accepteren."

Instagramgebruikers die geen 1000 volgers hebben, kunnen ook aan een gratis sushigerecht komen. Het restaurant geeft eveneens borden weg aan mensen die zich aanmelden voor de nieuwsbrief.

Er zijn meer ondernemingen die experimenteren met kortingen voor klanten met veel volgers, maar zover bekend is er geen Nederlands restaurant dat gerechten weggeeft aan influencers.

STER Reclame