NOS VoetbalAangepast

Manchester City vormt opvallende #perfectmatch met Tinder

Een dag na de ontluisterende 3-0 nederlaag tegen Liverpool in de Champions League doet Manchester City de harten van zijn voetbalfans toch sneller kloppen door een miljoenensponsordeal met datingapp Tinder aan te kondigen.

"Tinder heeft een wereldwijd platform dat net als voetbal iedere dag miljoenen mensen bij elkaar brengt", laat City weten in een officiële verklaring. "We gaan uitzoeken hoe we ons publiek kunnen bereiken met de aantrekkingskracht van Tinder."

Tinder in het stadion

Het is dus nog niet precies duidelijk hoe de samenwerking tussen beide partijen eruit gaat zien, maar City liet al wel weten dat Tinder-gebruikers toegang tot wedstrijden kunnen krijgen en dat Tinder ook aanwezig zal zijn bij evenementen in het Etihad Stadium van Manchester.

Tinder heeft zijn sociale media icoontjes al veranderd in de clubkleuren van City (blauw en wit) om de ploeg te ondersteunen in aanloop naar de derby tegen Manchester United dit weekend. Als City dat duel wint, zijn ze kampioen van Engeland.

Saillant detail: Tinder wilde vorig jaar sponsor worden van United om de voetbalwereld binnen te dringen, maar die gesprekken liepen op niets uit en daarop sloeg City toe. Eerder werkte Tinder kort samen met Napoli.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl