United Airlines (archief)

Vrouw vliegt niet en krijgt 10.000 dollar van United Airlines

Een Amerikaanse vrouw heeft een tegoedbon van 10.000 dollar gekregen van United Airlines omdat ze haar plek op moest geven op een vlucht naar Austin.

Aan boord van het toestel bleek een van de stoelen defect te zijn. Daarom vroeg de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij de passagiers wie er vrijwillig wilde afzien van zijn stoel, tegen een compensatie en een plek op de volgende vlucht naar Austin.

Omdat niemand reageerde, werd de vrouw eruit gepikt omdat zij de laagste prijs had betaald voor de vlucht. Ze kreeg aanvankelijk 2000 dollar geboden.

Steeds meer geld

Toen de Amerikaanse zei dat ze liever contant werd uitbetaald, steeg het bedrag dat haar werd geboden naar eigen zeggen met sprongen. "Ik heb nooit om een hoger bedrag gevraagd. De agent van United bood uit zichzelf steeds meer geld", zei de vrouw in de Amerikaanse media.

Uiteindelijk kreeg ze tot haar stomme verbazing een waardebon van 10.000 dollar (8100 euro) en twee maaltijdbonnen van 10 dollar.

United ligt al maanden onder vuur vanwege een reeks incidenten, waarbij een passagier tegen zijn wil uit een vliegtuig werd gesleept, een hond omkwam in het handbagagevak en een herdershond naar Japan werd gevlogen in plaats van Kansas City.

De luchtvaartmaatschappij laat weten dat het nieuw beleid is om iemand die niet kan meevliegen te compenseren met een bon van maximaal 10.000 dollar. Dat beleid is ingevoerd na alle ophef over de weggesleepte passagier, waarvan het filmpje destijds viral ging.

Tegen de Washington Post liet de vrouw weten dat ze nog geen vastomlijnde plannen heeft over de besteding van de 10.000 dollar, maar inmiddels dagdroomt over Hawaï.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl