De nieuwe iPhone-software op een iPhone X
NOS NieuwsAangepast

Problemen 'honderden’ nieuwe iPhones op netwerk T-Mobile

Eigenaren van de nieuwste modellen iPhone die klant zijn bij T-Mobile hebben problemen bij het bellen. Honderden klanten hebben er last van, schrijft RTL Nieuws. Het probleem treft eigenaren van de peperdure iPhone X en mensen die een iPhone 8 of 8 Plus hebben gekocht.

T-Mobile bevestigt dat de problemen bestaan, maar wil niet zeggen of het inderdaad om honderden klanten gaat. "3 op de 1000 door T-Mobile geleverde toestellen in Nederland hebben dit probleem", zegt een woordvoerder.

"Dit vinden we uiteraard heel vervelend en mensen die deze problemen ervaren kunnen contact met ons opnemen." Vervolgens is het mogelijk om het toestel om te ruilen, Het bedrijf onderzoekt momenteel samen met iPhone-producent Apple de oorzaak.

Problemen onduidelijk

Een netwerktechnicus van de provider heeft volgens RTL Nieuws tegen klanten gezegd dat de problemen worden veroorzaakt doordat de telefoon tijdens het bellen overschakelt van 4G naar 3G. De woordvoerder wil dit niet bevestigen.

Of klanten ook naar Apple kunnen stappen met dit probleem durfde de woordvoerder niet te zeggen. Mensen die een iPhone kopen bij een andere partij dan Apple kunnen in het eerste jaar aanspraak maken op fabrieksgarantie. Het bedrijf staat erom bekend bij aantoonbare problemen coulant te zijn bij het omruilen van het toestel. Volgens RTL Nieuws duurt dit proces bij T-Mobile langer.

Voor zover bekend speelt dit probleem alleen bij T-Mobile.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl