Naakt en ijsberen: originele reizen zijn middelpunt van Vakantiebeurs

Aangepast
ANP

Steeds meer mensen willen een hele persoonlijke vakantie, zegt de Vakantiebeurs. De vakanties naar de Spaanse Costa blijven natuurlijk populair, maar de beurs in Utrecht, die vandaag zijn deuren opende voor het publiek, probeert ook in te spelen op de belangstelling voor onbekendere gebieden.

Zo staan er op de beurs meer dan duizend exposanten. Stuk voor stuk hopen ze allemaal hun bestemming op de beste manier aan te prijzen. Spitsbergen profileert zich met ijsberen en Noorwegen door... een rund, laat verslaggever Peer Ulijn in deze video zien.

Deze browser wordt niet ondersteund voor het spelen van video. Update uw browser naar Internet Explorer 10 of hoger om video af te kunnen spelen.

Zomervoorpret op de vakantiebeurs

Nieuw op de Vakantiebeurs is de Blootstraat: een plek waar naaktvakanties 'in het zonnetje' worden gezet. Volgens belangenbehartiger van naaktrecreƫrend Nederland NFN vieren bijna twee miljoen Nederlanders vakantie in hun blootje. Op de beurs wordt iedereen wel geacht om de kleren aan te houden.

100.000 bezoekers

Vorig jaar werd de beurs door meer dan 100.000 mensen bezocht, het merendeel 50-plussers. Verreweg de meeste mensen wilden informatie inwinnen voor een nieuwe vakantie en inspiratie krijgen voor nieuwe bestemmingen. Dat kan nu weer tot en met 14 januari.