Een Mondriaan-schilderij nagemaakt van 350 badhanddoeken op het strand van Scheveningen
NOS Nieuws

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design levert 110 miljoen euro op

De bezoekers van tentoonstellingen en evenementen van het Mondriaan tot Dutch Design-themajaar brachten zo'n 110 miljoen euro in het laatje.

In totaal kwamen er 600.000 bezoekers af op het themajaar dat NBTC Holland Marketing organiseerde. De aanleiding was het honderdjarig bestaan van kunststroming De Stijl.

NBTC-marketingdirecteur Conrad van Tiggelen zegt dat steden en regio's zoals Amersfoort, waar Mondriaan werd geboren, Drachten, Gelderland en Brabant hebben kunnen "meeprofiteren van internationale bezoekers" die op de evenementen afkwamen. "Door samen met verschillende regio's en steden te investeren in een aansprekend thema, inspireer je met name internationale gasten tot bezoek aan plekken waarmee ze vooraf nog niet bekend waren."

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl