Albert Heijn en Ali B irriteren kijker tv-reclames het ergst

Loden Leeuw ANP

Albert Heijn heeft in het consumentenprogramma Radar (AVRO-TROS) de Loden Leeuw gekregen voor de tv-reclame 'buik, billen, bonus'. 50 procent van de stemmers vond dat de irritantste reclame. De personal trainer uit het spotje riep mensen van tevoren al op om op hem te stemmen. "Ik ben een sportman,ik wil natuurlijk wel winnen", zei hij bij het in ontvangst nemen van het beeldje.

Ali B kreeg voor de commercial van Yarden de Loden Leeuw voor de meest irritante BN'er in een tv-reclame. 36 procent van de stemmers koos voor hem. In totaal zijn er 57.688 stemmen uitgebracht, 28.843 stemmen voor de irritantste reclame en 28.845 stemmen voor de irritantste BN'er.

Albert Heijn won van de rivalen BECAM en Gamma en Ali B bleek irritanter dan de eveneens genomineerde Winston en Renate Gerschtanowitz in een Robijn-reclame en Paul Haenen in een spot voor Pricewise.

Zaterdag werd de Loden Radioleeuw al uitgereikt voor de vervelendste radioreclame. Die eer viel te beurt aan Geberit voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'.