De vloggers Carolyn, Daan en Nadia met Hugo Borst
NOS Nieuws

Vloggende jongeren willen imago ouderzorg verbeteren

Jonge werknemers in de ouderenzorg gaan vloggen. Het gaat om medewerkers van zorginstelling Laurens uit Rotterdam. Zij beginnen de vlog-campagne om reclame te maken voor werken in de ouderenzorg. Het personeelstekort in die sector wordt deels veroorzaakt door een imagoprobleem.

Het initiatief is ontstaan nadat Hugo Borst en Carin Gaemers met hun manifest 100 miljoen euro op wisten te halen voor de verpleeghuizen. Maar daarmee is het personeelstekort nog niet opgelost. "Vooral in Rotterdam is de krapte op de arbeidsmarkt in de zorgsector te merken. Met de video's maken de kijkers echt de praktijk mee", zegt de woordvoerder van zorginstelling Laurens.

Hugo Borst

Wekelijks zal er een video worden geplaatst. De vloggers Carolyn, Daan en Nadia hebben zich al voorgesteld op de Facebookpagina. Ook Hugo Borst zal in een aantal video's verschijnen. Nadia werkt op de afdeling waar de moeder van Hugo Borst woont.

"We hopen dat de kijkers zien hoe leuk het werk van Carolyn, Daan en Nadia is", zegt de woordvoerder. "We laten ook zien dat er genoeg opleidingsmogelijkheden zijn. En Daan toont hoe het is om als man in de ouderenzorg te werken."

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl