't Melkhuisje hoopt nu op 'mond-tot-mondreclame'

Het centrecourt van het Melkhuisje Melkhuisje Masters

Ruim drieduizend toeschouwers, vier tevreden spelers en Robin Haase als winnaar. De organisatie van de eerste editie van de Melkhuisje Masters heeft afgelopen week alles gekregen waar op gehoopt werd en zal voor volgend jaar op dezelfde voet verdergaan.

"Iedereen is dik tevreden", laat toernooimanager Geert-Jan van Dijken weten. "Een categorie hoger qua spelers gaan we niet proberen te halen. Gewoon leuke gasten die goed kunnen tennissen, daar gaat het om."

Subtoppers

Naast Haase gaven Ryan Harrison, Diego Schwartzman en Guillermo García López kleur aan de wedergeboorte van het vermaarde tennistoernooi in Hilversum. Alle vier goede subtoppers. "We hopen dat de spelers mond-tot-mondreclame gaan maken", aldus Van Dijken.

Robin Haase krijgt een koperen replica van een aloude melkbus Melkhuisje Masters

"Een speler uit de categorie van bijvoorbeeld Gaël Monfils is voor ons niet haalbaar", vult tennisjournalist en medeorganisator Jon Visbeen aan. "Het is nu wat ongedwongener en als het moet, kun je her en der nog een beetje improviseren. Het moet echt een feestje zijn."

Ontspannen sfeer

De spelers gebruiken het demonstratietoernooi als voorbereiding op Roland Garros. Ze worden in de watten gelegd met een gepersonaliseerde auto en genieten van de ontspannen sfeer op 't Melkhuisje.

Zo kan Haase tijdens een wedstrijd een patatje pikken van een toeschouwer en roept hij "Is het niet leuk meer?" naar een man die wegloopt.

Impressie Melkuisje Masters

Haase blijkt de spil van het toernooi te zijn. Visbeen: "Robin heeft ons geholpen met het samenstellen van het deelnemersveld. Hij kent de spelers en weet bijvoorbeeld wie er te vertrouwen zijn en wat voor karakter de spelers hebben."

"We wilden het eerst eerder in de week organiseren, maar Robin gaf aan dat we het - met het oog op het toernooi van Rome - beter later in de week konden organiseren. We hebben het toernooi een beetje om hem heen gebouwd."

Sponsors

Een andere pijler onder het evenement is sportmarketeer Bert Spaak. De zoon van wijlen Bob Spaak, chef van Sport in Beeld (de voorloper van Studio Sport), heeft zich voor de komende jaren als bemiddelaar tussen het evenement en sponsors opgeworpen, maar hij wil niet op de voorgrond treden.

Er staat dus een stevig fundament in Hilversum. Eigenlijk is er nog maar één wens. "Dat een van onze spelers het goed gaat doen op Roland Garros. Dan heb ik helemaal een goed verhaal voor volgend jaar", aldus Van Dijken.