Uitgeverij stopt met abonnementen van de papieren Hitkrant

Het doek valt voor het tienertijdschrift Hitkrant. De uitgeverij wil zich richten op een vernieuwde website en stopt met de abonnementen van de papieren versie.

Daarmee komt een einde aan een blad waarmee vele duizenden tieners zijn opgegroeid. Het tijdschrift richtte zich op tieners van twaalf tot zestien jaar en stond vol artikelen over shownieuws, trends in modeland, muziek en televisie.

De Hitkrant ontstond eind jaren zeventig als weekblad van de Nationale Hitparade Krant, het alternatief van de Top 40. Het hoogtepunt qua oplage was in 1987, toen van het tijdschrift wekelijks 80.000 exemplaren werden gedrukt.

Een Hitkrant uit 1987

Girlz

De laatste decennia kregen papieren tijdschriften het steeds moeilijker en ook Hitkrant zag zijn oplage dalen. Het laatste jaar rolden van de Hitkrant nog tweewekelijks zo'n 40.000 stuks van de pers.

Het blad bevatte naast artikelen over de nieuwste tieneridolen ook veel posters. De uitgever stopt nu met de abonnementen, maar om de maand verschijnen er nog wel Hitkrant-specials in de winkels.

Huidige abonnees ontvangen ter compensatie straks het tijdschrift Girlz.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl