Mars plakt waarschuwingsstickers op snoepautomaten

Aangepast
ANP

Snoepproducent Mars gaat snoepautomaten op middelbare scholen en mbo's voorzien van waarschuwingsstickers. Op de stickers valt te lezen hoeveel calorieën er in een product zitten en hoeveel tijd het kost om die calorieën fietsend te verbranden, schrijft het AD.

Volgens Mars moet de informatie jongeren helpen het voedsel te combineren met een gezonde levensstijl. "Heerlijke chocoladeproducten passen prima binnen een gezonde levensstijl als je ze met mate consumeert", zegt Mars-directeur Jack Tabbers in de krant. 

De voedingsproducent is een van de ondertekenaars van een programma waarmee het aanbod van voeding op scholen moet worden verbeterd. Mars verkoopt niet op basisscholen, omdat het geen marketingactiviteiten richt op kinderen jonger dan 12. 

Gezond

Staatssecretaris Van Rijn noemt het initiatief in de krant een goede stap. Hij wil dat er op termijn ook gezonde producten in de snoepautomaten worden aangeboden.

Het RIVM pleitte in mei voor meer aandacht voor voeding in de lessen op scholen.

STER Reclame