Nieuwe eigenaren V&D: vaste klanten krijgen hun winkel terug

De Hilversumse vestiging van V&D sluit als allerlaatste voorgoed de deuren (23 april) ANP

Het trio dat van V&D een succesvolle webwinkel wil maken, blaakt van vertrouwen dat het failliete warenhuis een tweede leven op internet kan krijgen. "V&D is niet zomaar uit onze gedachten gewist", zegt de nieuwe topman Ronald van Zetten.

Hij heeft samen met CoolCat-eigenaren Roland Kahn en Jaco Scheffers de merknaam V&D gekocht. Van Zetten: "Hoewel V&D aan zijn eind is gekomen, was er ook nog een grote groep die er graag kwam. Die trouwe klanten krijgen V&D straks in een andere vorm terug."

Opnieuw opbouwen

"We genieten van de voorsprong van de achterstand", zegt Kahn. "We kunnen nu helemaal opnieuw beginnen met het merk V&D en dat van de grond af opbouwen."

Van Zetten noemt het tragisch dat het warenhuis over de kop ging. "Maar dat wil niet zeggen dat het merk daarmee voorgoed uit de hoofden weg is. Dan hadden wij het natuurlijk niet gekocht."

Uitdaging

Maar retaildeskundigen betwijfelen of de trouwe V&D-klanten nu wel ineens online gaan winkelen. "Als ze alleen via internet een winkel beginnen, zal het nog een hele uitdaging worden", zegt online-retaildeskundige Bas Vermond. "Dit zijn natuurlijk drie rasondernemers, maar ze zijn vooral bekend in de 'baksteenwereld' van de winkelstraat."

De komende tijd willen de drie gebruiken om het assortiment in te richten en klantonderzoek te doen. Wanneer de webshop online komt, is nog niet bekend. "Dat moet je denken aan maanden, niet weken", zegt Van Zetten.