Drie topondernemers kopen merknaam V&D

tijd van publicatie
ANP

Er is leven na de dood voor V&D. De merknaam V&D, de domeinnamen en alle intellectuele eigendomsrechten zijn verkocht aan drie bekende Nederlandse retailondernemers. 

Oud Hema-topman Ronald van Zetten en CoolCat-eigenaren Roland Kahn en Jaco Scheffers hebben samen de merknaam V&D gekocht. Hoeveel ze hebben betaald, is niet bekendgemaakt.

In eerste instantie gaan ze alleen online verkopen. Toch sluiten ze een terugkeer in het straatbeeld niet uit.

Samen hebben ook alle V&D-merken gekocht, zoals Schoolcampus, Soho, Liv en Prijzencircus. "Er zal contact worden gezocht met de grootste leveranciers van V&D; dat betekent dat een aantal producten straks gewoon besteld kan worden via het internet", zegt de woordvoerder van de curatoren. 

Ronald van Zetten, die het nieuwe bedrijf gaat leiden, heeft grote ambities met de naam V&D. "We zijn vol plannen om van V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld."

Plannen voor het nieuwe V&D worden op dit moment nader uitgewerkt. De webwinkel van het Nieuwe V&D moet zo snel mogelijk live gaan. 

Wie zijn de drie mannen die V&D hebben gekocht?

STER Reclame