ANP / Remko de Waal

Ziggo heeft de hulp ingeroepen van basisschoolkinderen om de klantenservice te verbeteren. Leerlingen van De Bijenkorf in Houten hebben de afgelopen weken meegelopen op verschillende afdelingen van de kabelexploitant en kwamen met opmerkelijke tips.

Zo waren ze kritisch over de functienamen en de namen van de afdelingen, vertelt Ruben Uppelschoten van Ziggo aan RTV Utrecht. "Ze zeiden: als je een afdeling hebt die klanten helpt, noem die dan ook Ziggo Helpt in plaats van allerlei ingewikkelde Engelse termen."

Het was volgens Uppelschoten duidelijk dat dit een generatie is die is opgegroeid met internet. "Ze willen het zelf kunnen doen, zonder naar de helpdesk van Ziggo te hoeven. Dat kan door klanten meer rechten te geven."

Weddenschap

Ziggo heeft beloofd de aanbevelingen van de kinderen serieus te nemen. Uppelschoten: "Ik heb een weddenschap met die klas. Als we over twee weken al verschil merken dat onze klanten tevredener zijn, kom ik als ijscoman verkleed de klas in om ijsjes uit te delen."

STER reclame