50.000 Rabobank-medewerkers krijgen les in sociale media
Ruim 50.000 medewerkers van de Rabobank krijgen les in het gebruik van Twitter, LinkedIn, Facebook en andere sociale media. Volgens de bank moeten medewerkers meer online gaan netwerken nu er steeds meer kantoren verdwijnen.
Dat bevestigt de bank naar aanleiding van berichtgeving van het FD.
"Nu niet meer in elke dorpskern een bankkantoor staat, maken we duidelijk dat medewerkers hun netwerkrol ook digitaal kunnen spelen", zegt projectleider Boy Sleddering. De bank noemt het project Het Nieuwe Dichtbij.
Nieuwe klandizie
Het afgelopen jaar zijn de eerste medewerkers opgeleid als proef. Dit jaar is begonnen met het opleiden van ruim 50.000 medewerkers.
Eerder maakte de bank een instructievideo voor de medewerkers. "Delen, daar gaat het om. Gedeelde interesse kan leiden tot nieuwe klandizie."
De bank is bezig met een grote reorganisatie. Er verdwijnen 9.000 banen bij de bank. Eerder werden al 10.000 banen geschrapt.
De helft van de filialen van de bank wordt gesloten.