ANP

Albert Heijn heeft de laatste weken van het jaar goed verkocht. De omzet steeg afgelopen kwartaal met 15 procent, mede dankzij een extra verkoopweek.

In dat cijfer zit ook de omzet van de Belgische Albert Heijn-vestigingen en de omzet van zusterbedrijven zoals Etos en Gall&Gall.

Vooral tijdens de feestdagen was het druk in de supermarkten. In de twee dagen voor kerst kwamen er ruim 6 miljoen klanten bij Albert Heijn over de vloer. 

Het marktaandeel van de supermarktketen steeg in Nederland in 2015 van 34 naar 35 procent. Ook op internet werd er meer verkocht. De omzet van dochterbedrijf bol.com en Albert Heijn online steeg met meer dan 30 procent.

Verenigde Staten

Moederbedrijf Ahold profiteerde ook van betere verkoop in de Verenigde Staten. Bijna twee derde van alle omzet van Ahold komt daar vandaan.

De omzet van de supermarkten in de Verenigde Staten steeg over het hele jaar gezien met 21,3 procent. Voor een groot deel is die omzetgroei te danken aan de stijging van de dollar.

STER reclame