1. Ga naar het menu
  2. Ga naar de inhoud
ANP
NOS Nieuws

Vlogger Enzo Knol heeft een miljoen abonnees op YouTube

Een miljoen mensen hebben zich op het YouTube-kanaal van Enzo Knol geabonneerd. Op zijn kanaal plaatst Knol videoblogs over alledaagse dingen uit zijn leven of filmpjes van games die hij speelt. Deze zogeheten vlogs worden dagelijks vele duizenden keren bekeken.

Op 9 juni 2013 plaatste Knol zijn eerste videoblog op YouTube. "Verwacht niet te veel, maar ik ga echt mijn best doen", zei hij toen nog.

Het kanaal van Enzo Knol is niet het populairste van Nederland. Onder anderen het kanaal Kwebbelkop van Jordi van den Bussche met bijna drie miljoen abonnees en Siv HD van Robbert van Eijndhoven met ruim 1,9 miljoen abonnees laten Knol achter zich. Beiden plaatsen met name video's van games die ze spelen.

Het grote verschil is wel dat Enzo Knol, in tegenstelling tot de andere twee vloggers, alleen video's in het Nederlands plaatst. Van alle kanalen die alleen Nederlandse video's maken, heeft Enzo Knol de meeste abonnees.

Het populairste YouTube-kanaal ter wereld is van Felix Arvid Ulf Kjellberg. Meer dan 41 miljoen YouTubers zijn geabonneerd op zijn kanaal PewDiePie.

Boek

Eerder dit jaar bracht Enzo Knol ook een boek uit. Honderden tieners stonden in de rij om als eerste het boek Knolpower! te bemachtigen. "Het is geen boek van 300 bladzijdes met alleen maar tekst. Het is eigenlijk een heel groot tijdschrift gepropt in een boek. Er staan heel veel leuke plaatjes en spelletjes in", zei Knol bij de presentatie van zijn boek.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl