Bij de laatste Oudejaarstrekking was er kans op 30 miljoen ANP

De advertentie van de Staatsloterij in de kranten van vandaag is eerder een reclamecampagne dan een excuus. Dat zegt Ferdy Roet van de stichting Loterijverlies. "Als ze echt excuses wilden maken, was er wel een financiële compensatie gekomen. Dit is reclame met het boetekleed als sausje."

Roet voerde namens Loterijverlies een rechtszaak tegen de Staatsloterij, onder meer over het meeloten van onverkochte loten. De Hoge Raad gaf Loterijverlies gelijk.

Compensatie

Sindsdien voert Roet gesprekken over een compensatie. "De Staatsloterij zegt over een regeling te willen praten, maar het is nog afwachten of die woorden ook in daden worden omgezet." Roet verwacht over een maand of drie klaar te zijn met de onderhandelingen.

In de advertentie biedt de Staatsloterij excuses aan voor de onrust onder deelnemers. In grote advertenties in kranten schrijft de loterij: "We hebben geluisterd. En we hebben geleerd".

STER reclame