PAPER is er onder meer voor iOS en Android PAPER

Nieuwe online titel geplaagd door beveiligingsprobleem

tijd van publicatie
Geschreven door
Rachid Finge
Techredacteur

Uitgever de Persgroep heeft een onvolkomenheid verholpen in de website van PAPER, een nieuwe online-uitgave die vandaag werd gelanceerd.

Wie zich op de website van PAPER wilde aanmelden voor een gratis proefaccount, kreeg een formulier voorgeschoteld dat via een onbeveiligde verbinding werd geladen. Door het probleem verscheen er in de browser van de bezoeker geen hangslot, wat aangeeft dat de verbinding onveilig is.

Een woordvoerder liet weten dat het probleem uiterlijk morgen zou worden opgelost, maar inmiddels is dat al gebeurd. Ook is gewerkt aan problemen met de bevestigingsmail worden opgelost. Ook wordt gewerkt aan de onvolkomenheid in de beveiliging. "Dit is slordig en past niet binnen de service die wij de lezer willen bieden", laat PAPER weten in een reactie. Het probleem is naar verwachting uiterlijk morgen verholpen.

Gebruikers die desondanks toch het formulier invullen om een account aan te maken, krijgen geen bevestigingsmail met wachtwoord. Ze krijgen daardoor geen toegang tot PAPER, hoewel ze wel hun adres- en bankgegevens hebben achtergelaten.

Nieuwe uitgave

PAPER wil gebruikers dagelijks bijpraten over het belangrijkste nieuws, onder meer door artikelen te bieden uit Persgroep-titels als de Volkskrant, Trouw en het AD. Daarnaast heeft PAPER eigen columnisten en auteurs. PAPER verschijnt zes dagen per week rond het middaguur.

"Ik word gek van alle informatie die de hele dag tot me komt via social media, nieuwsbrieven, websites, blogs en pushberichten", zegt hoofdredacteur en oprichter Barbara van Beukering. Zij was tot eind vorig jaar hoofdredacteur van Het Parool. Volgens Van Beukering houdt PAPER het midden tussen een tijdschrift en een krant.

PAPER kost 5,95 euro per maand en is verkrijgbaar op de computer, smartphone en tablet. Net als bij traditionele kranten en tijdschriften zijn er niet alleen abonnementskosten, maar krijgt de lezer ook advertenties te zien; iets dat online relatief weinig voorkomt.

STER Reclame