Een polisoverzicht van verzekeraar Delta Lloyd ANP

Delta Lloyd verklaart levende klanten dood

tijd van publicatie

Bij 2600 klanten met een levensverzekering van verzekeraar Delta Lloyd is een brief op de mat gevallen met de aanhef 'Aan de erven van'. De verzekeraar spreekt van een 'technische fout' en stuurt een excuusbrief aan de polishouders, meldt het AD.

"Twee keer mijn voorletters en twee keer Maarsbergen in de adressering. En ik ben niet dood. Drie fouten achter elkaar", zegt Henry Beuks tegen de krant. 

Hij is een van de klanten die een brief met de verkeerde aanhef en ook een verkeerde adressering ontving. "Je verwacht niet dat zo'n groot bedrijf zo kan blunderen." 

Toen Beuks een klacht indiende bij Delta Lloyd kreeg hij direct excuses. De verzekeraar zou gaan onderzoeken wat er precies gebeurd is, werd hem verteld. Op Twitter zette hij een bericht met de tekst 'Ik leef nog, echt!' en een foto van de brief.

Een andere klant die de klantenservice belde kreeg meer informatie. Er had één brief met de aanhef 'Aan de erven van' naar de nabestaanden van een overleden klant gestuurd moeten worden, maar daarbij zou iets fout zijn gegaan, schrijft het AD.

STER Reclame