Actie Wakker Dier tegen kiloknallers C1000

time icon Aangepast

De stichting Wakker Dier gaat in haar kiloknallercampagne C1000 aanpakken. De komende tijd zijn er op de radio 250 bijtende 'reclamespotjes' over de supermarkt te horen.

Wakker Dier onderzocht de folders van acht grote supermarkten op vleesacties waarbij de prijs nog lager is dan die van kattenvoer. De organisatie berekende dat die prijs 4,12 euro gemiddeld is.

Uit het onderzoek blijkt dat C1000 het vaakst spotgoedkoop vlees verkocht. Supermarkten Plus en Jumbo delen de tweede plaats. In totaal verkochten de onderzochte supermarkten in twaalf weken 132 keer vlees onder de prijs van kattenvoer. Veertig keer stuntte C1000 met vlees.

Leed

Vooral kip is volgens Wakker Dier een favoriete kiloknaller. De stichting wijst op het dierenleed achter het goedkope vlees.

"Wij willen dat mensen gaan nadenken over vlees. Want als je vlees voor extreem goedkope prijzen verkoopt, dan weet je ook dat die dieren extreem slecht worden behandeld", aldus een medewerker van Wakker Dier.

STER Reclame