Het biermerk Olm heeft toegezegd zijn etiketten aan te passen, omdat die te veel op de labels van Heineken lijken. In ruil daarvoor heeft Hollands grootste bierbrouwer een kort geding tegen Olm ingetrokken.

Voorafgaand aan het kort geding eiste Heineken dat Olm alle bierflesjes uit de supermarkt haalt. Wat de zaak extra pikant maakte, is dat de directeur van Olm vroeger werkte bij Heineken. 

Eerder vandaag zei Schneider nog dat het flesje lijkt "totaal niet" op de Heineken-fles. Hij gaf toe dat de prominent aanwezige rode ster wel erg ondubbelzinnig verwijst naar zijn voormalige werkgever, maar "die rode ster staat voor kwaliteit en wereldwijd zijn er wel honderd bieren met zo'n rode ster." 

Ook zei hij dat "Heineken er de afgelopen maanden nooit moeilijk over heeft gedaan".    Steekproef Een steekproef op straat pleitte echter niet in zijn voordeel. Nagenoeg iedere passant die een Olm in de hand kreeg gedrukt, associeerde de fles onmiddellijk met Heineken. De overeenkomsten in beeldmerk en uitstraling waren zó overtuigend dat bierdrinkers spontaan zeiden te snappen dat Heineken in actie kwam. 

Maar het merk heeft nu dus bekendgemaakt de aanklacht tegen Olm in te trekken en beide bierbrouwers gaan samen kijken wat er aan het etiket moet veranderen.

Lees ook: Goliath Heineken sleept David voor de rechter

STER reclame