NOS NieuwsAangepast

We checken Twitter minder vaak

We checken minder vaak Twitter, blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. Dat is slecht nieuws voor Twitter, omdat er dan ook minder naar advertenties wordt gekeken.

Twitter is 148 miljard keer ververst en dat is 11 miljard keer minder dan in het kwartaal ervoor. Ook groeit het aantal tweeps minder snel. Het afgelopen kwartaal kwamen er dan wel 9 miljoen bij, maar dat zijn er veel minder dan in de kwartalen ervoor. De cijfers vallen niet goed bij beleggers, want het aandeel Twitter zakte met bijna 18 procent.

Het was de eerste keer dat Twitter cijfers bekendmaakte. Dat is verplicht sinds Twitter in november vorig jaar de beurs op ging.

Meer verdiend aan advertenties

Twitter maakt nog altijd geen winst. Wel verdubbelde het afgelopen kwartaal de omzet naar ruim 242 miljoen dollar, doordat het bedrijf steeds meer advertenties verkoopt.

Kate Perry heeft als eerste meer dan 50 miljoen volgers op Twitter

Zo ontvangt het bedrijf geld als een gebruiker via een advertentie op Twitter op de juiste website komt. De gemiddelde opbrengst per advertentie is gestegen naar 83 dollarcent per klik. Ook krijgt het bedrijf nu anderhalve dollar per 1000 keer dat een advertentie bekeken wordt. Dat bedrag was vorig kwartaal nog 97 dollarcent.

Twitter schrijft op het blog dat twitteren en televisiekijken goed samengaan. Zo zouden mensen die twitteren tijdens programma's vaker de reclames bekijken en onthouden.

"Is je moeder op Facebook?"

Twitter-CEO Richard 'Dick' Costolo | EPA

"We moeten Twitter simpelweg beter maken", aldus Dick Costolo, het hoofd van Twitter. Hij wil dat nieuwe gebruikers zich makkelijker kunnen inschrijven op smartphones en dat relevante informatie in de toekomst makkelijker te vinden is. Ook wil Twitter het makkelijker maken om privé-berichten te sturen, om de concurrentie aan te gaan met Snapchat en Facebook Messenger.

"Is je moeder op Facebook? Ja. Als je hetzelfde vraag op Twitter, is het antwoord nee", zegt analyst Robert Peck tegen de New York Times. "De vraag is, kan het net zo mainstream worden als Facebook?"

Door: Anna

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl