donderdag 28 nov 2013

Pas op voor ontploffende walvis

Hij kon nog maar net wegkomen, de man die een aangespoelde dode walvis moest ontleden. Compleet onverwacht explodeerde de walvis:


Als je je eten nog binnen hebt: het dier lag al twee dagen te rotten op de wal van de Faeröer-eilanden. Daardoor was er gasvorming in de ingewanden - en toen de man in de buik begon te prikken, ontsnapte het gas ineens. Met alle verwoestende gevolgen van dien.

Stank

Hoe goor ook, dit gebeurt vaker. In 2004 in de Taiwanese stad Tainan toen het dier op een oplegger door de stad werd vervoerd. Bloed en ingewanden werden toen tussen het winkelend publiek geslingerd.

Niemand raakte gewond, maar de stankoverlast in de buurt was enorm door het rottende vlees.

Deel dit artikel