dinsdag 11 dec 2012

Succes kost twitteractie Lidl de kop

LidlLidlANP

Het leek op het kantoor van de Lidl in België zo'n goed plan: vijf voedselpakketten weg geven per tweet met de hashtag 'luxevooriedereen'. Maar omdat de actie té goed is aangeslagen, houdt de supermarktketen nu alweer op met kerstmannetje spelen.

Sinds gisteren beloofde Lidle voor iedere tweet met #luxevooriedereen vijf voedselpakketten ter waarde van 20 euro ieder weg te geven aan de voedselbank. Volgens het Belgische VRT stond in een eerder persbericht dat de keten op z'n minst 500 pakketten zou weggeven tussen 10 december en kerstavond.

Maar dat pakte iets anders uit: na een paar uur stond de teller al op meer dan 4000 pakketten. Dus is het uit met de pret. Vanaf vanmorgen 08.00 uur is de Lidl-actie stopgezet, vertelt een woordvoerder.

10.000

Een woordvoerder van Lidl België vertelt dat de keten een interessante draai weet te geven aan de populaire webactie. "In plaats van 7500 pakketten die we moesten uitdelen omdat 1500 mensen de hashtag gebruikten, geeft Lidl 10.000 pakketten aan gezinnen in België die het tussen Kerst en oud en nieuw wel kunnen gebruiken."

Tweets

Onze zuiderbuur De Standaard maakte een mooi overzicht van de talloze tweets die Vlamingen verzonden.



Door: Jurjen

Deel dit artikel