NOS NieuwsAangepast

Hyves heeft 'strijd verloren' en gooit roer om

Dat Hyves niet zo succesvol is als Facebook, wisten we al langer. Maar nu geeft Hyves het zelf toe: het bedrijf heeft verloren van grote spelers als Facebook en Twitter. Maar Hyves is zeker niet dood. Er komen nog steeds 800.000 bezoekers per dag en daarom gaat het bedrijf zich meer op andere dingen richten.

Ook om van het imago van 'Hyves als een sociaal netwerk in verval' af te komen. "We bestaan al bijna acht jaar en het nieuwste van het nieuwste zijn we niet meer", zegt een woordvoerder. "Hyves moet zich wel doorontwikkelen."

Herkauwen

Het bedrijf wil zich daarom vooral bezighouden met nieuws en games en richt zich daarbij op jongeren onder de 20. "Heel veel mensen vergeten dat Hyves op het gebied van online gaming een van de grooste websites van Nederland is en we zijn ook vol in ontwikkeling met een nieuw nieuwsplatform op Hyves, maar misschien ook wel erbuiten." Daarbij gaat het voornamelijk over het nieuws waar mensen op internet daadwerkelijk over praten, in tegenstelling tot het "herkauwen van het ANP-nieuws".

De aanpak gaat dus veranderen, maar hoe de toekomstige site er precies uit gaat zien, is nog niet duidelijk.

Door: Anna en Helen

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl