NOS NieuwsAangepast

Eerste avond Serious Request goed bekeken

De eerste avond Serious Request is goed bekeken. Bijna 900.000 mensen keken naar de uitzending op Nederland 3. De actie, die dit jaar moeders in oorlogsgebieden steunt, werd geopend door Gary Lightbody van Snow Patrol. De zanger sloot Coen, Gerard en Timur op in het Glazen Huis. De DJ's maken 144 uur non-stop radio. De actie wordt iedere avond uitgezonden op Nederland 3, de hele dag via 101.tv en natuurlijk altijd op 3FM. Ook NOS op 3 draagt zijn steentje bij aan de actie.

Aansluiten

Tijdens 3FM Serious Request komen namelijk al onze uitzendingen voor radio en TV live vanuit Leiden. De nieuwsbulletins van NOSop3 komen normaal gesproken vanuit de 3FM studio in Hilversum. "Maar vanaf maandag zijn we vanaf half 7 's ochtends tot 19u 's avonds aanwezig in Leiden," zegt Gerard de Kloet van NOS op 3. "De nieuwsbulletins van 3FM sluiten zo beter aan bij wat er op de zender gebeurt. Ook kunnen de nieuwslezers bij belangrijk nieuws de DJ's en luisteraars vanuit het Glazen Huis bijpraten."

Annechien

Ook de TV-uitzendingen van NOS op 3 komen van maandag tot en met vrijdag vanuit Leiden. Annechien Steenhuizen presenteert het nieuws in het Serious café, recht tegenover het Glazen Huis, aan de Beestenmarkt.

Nieuwslezer worden

Ook de redactie van NOS op 3 heeft natuurlijk een actie om geld in te zamelen voor Serious Request. Je kunt bieden om een echte nieuwslezer te worden en mag dan het radionieuws live vanuit het Glazen Huis presenteren. Vorig jaar leverde deze veiling nog ruim 2000 euro op. Dit jaar richt de actie de schijnwerpers op moeders die, als spil van het gezin, geraakt zijn door oorlogs- of conflictsituaties.

Social Media

3FM Serious Request is dit jaar actiever dan ooit via Social Media. De 3FM redactie en de DJ's in het glazen huis tweeten, Facebooken, Hyven de laatste nieuwtjes. Nieuw is dit jaar dat je via Twitter kan doneren.

Facebook, liken doe je hier. Via Hyves volg je Serious Request hier. Met Twitter: @seriousRequest en @3FM. De hashtag is #SR11

Door: Rob

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl