NOS NieuwsAangepast

Crisis, what crisis?

Het mag dan wel crisis zijn, vier jonge ondernemers trekken zich daar niets van aan. Zij presenteerden hun nieuwe modemerk op grootse wijze.

Zo werd de pers per helikopter vervoerd, is er een luxe 3-gangen Italiaanse lunch en een groot feest in de nieuwe winkel in Rotterdam. Dat doen ze natuurlijk om veel aandacht te krijgen en daarnaast zeggen ze ook: "ondernemen is entertainen".

Italiaanse inslag

Hun merkpresentatie van vandaag is er dan ook één met een vette knipoog, zegt Steijn Pelle (22). "Modemerken zijn vaak zo serieus en stijf, dat willen wij juist niet zijn. Natuurlijk moeten onze producten van topkwaliteit zijn, maar de presentatie ervan mag best met een Italiaanse inslag, een beetje losjes. Daarnaast moet je natuurlijk om een beetje op te vallen ook af en toe gekke stunts uithalen, dus vandaar bijvoorbeeld de helikopters".

De ondernemers hebben voor hun winkels ook een hele eigen visie. Uiteraard hebben ze een webshop, maar ze wilden ook een fysieke plek om hun producten aan de wereld te tonen. Deze winkel mag alleen niet jarenlang ergens in een winkelstraat zitten. Ze willen alleen maar pop-up-stores, winkels die dus maar enkele maanden bestaan. Om dat te regelen heeft de gemeente Rotterdam de ondernemers in contact gebracht met vastgoedbedrijven. Daar hebben ze tegen gezegd: "er staan ontzettend veel panden leeg, wij willen graag een tijdelijke winkel aan de Coolsingel, kunnen we daar niet eens over praten?"

Dat kon, sterker nog, ze mogen gratis gebruik maken van het gebouw waar vroeger de Slavenburg's bank in heeft gezeten. Hier zal tot ongeveer december de winkel te vinden zijn, daarna willen ze graag door naar Amsterdam. Of misschien naar Londen, want groots denken is aan deze ondernemers wel besteed.

Door: Martijn

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl