NOS NieuwsAangepast

En dan knallen de kneiters van hits uit je speakers....

Het is een grote ergernis voor veel mensen, muziek die uit de speakers dreunt als je een website opent. Toch denkt webwinkel Wehkamp meer klanten te trekken door een radiostation te starten.

Wehkamp werkt hiervoor samen met radio 538 en draait speciaal voor de klanten geselecteerde muziek. Die klanten kunnen het trouwens ook uitzetten, als ze niet van het radiostation gediend zijn.

Achtergrondmuziek, ook wel muzak genoemd, stamt oorspronkelijk van de werkvloer. Daar werd de muziek aangezet om de arbeidsproductiviteit te verbeteren. Later kwam werden er ook liedjes gedraaid in liften en winkels. Of het zin heeft, daarover zijn de meningen verdeeld. Reclame- en marketingexpert Charles Borremans denkt dat als mensen het prettig vinden in een winkel, ze misschien langer blijven en iets kopen. "Maar of het direct verband heeft, dat is de vraag."

Verslaggever Harro Brouwer vroeg waarom Wehkamp hieraan begint. Bekijk zijn verslag hierboven.

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl