NOS Nieuws

Verzekeraars krijgen rapportcijfer van klant

In een poging transparanter te zijn, hebben verzekeraars een website gelanceerd waarop te zien is hoe klanten hen beoordelen. Op www.verzekeraarsinbeeld.nl staan de resultaten van een onderzoek dat TNS NIPO deed onder ruim 11.000 klanten. Gevraagd wordt om hun verzekeraar te beoordelen op tevredenheid, klantgerichtheid, duidelijkheid, vertrouwen en deskundigheid.

De site is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars. "De klant kan beter dan wie dan ook de prestatie van verzekeraars beoordelen", legt algemeen directeur Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars uit. "De site maakt inzichtelijk hoe verzekeraars zich tot elkaar verhouden en dat zal de vernieuwing in de sector een impuls geven."

Voldoende

Bovenaan de lijst prijkt schadeverzekeraar ZML met een gemiddelde van 8,3. Plaats 2 is weggelegd voor ANWB Verzekeren (7,6). De derde plaats wordt gedeeld door Centraal Beheer en Interpolis met beiden een 7,5 als rapportcijfer.

Onderaan aan de lijst bungelen Aegon, ASR en Rialto Verzekeringen, maar ook deze verzekeraars scoren allemaal nog een voldoende. Aegon scoort een 6,4, ASR een 6,2 en Rialto een magere 6.

In totaal zijn 50 verzekeraars opgenomen in het onderzoek. Dat is het grootste gedeelte van de particuliere markt. TPS NIPO gaat het onderzoek jaarlijks herhalen, zodat duidelijk wordt welke verzekeraars zichzelf verbeterd hebben.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl