NOS NieuwsAangepast

Sanoma zet in op glossy's

Uitgeverij Sanoma verkoopt vier glossy's toch niet. Het gaat om de titels Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau.

Sanoma wil met de glossy's inzetten op thema's als fashion en beauty. Deze titels passen volgens Sanoma binnen die strategie. Daarbij wil Sanoma de samenwerkingen met de tv-zender SBS verder uitbreiden. "Denk bijvoorbeeld aan video met content van de bladen."

Vorig jaar deed het mediabedrijf de titels in de verkoop. "Er hebben zich kopers gemeld, maar die voldeden niet aan de voorwaarden", zegt de woordvoerder.

Verkocht

Vorig jaar maakte Sanoma bekend te gaan reorganiseren. 32 titels werden in de etalage gezet en 500 banen verdwenen. Het bedrijf had last van een forse oplagedaling en teruglopende advertentie-inkomsten. Het bedrijf besloot zich toen te richten op zeventien "sterkte titels", zoals Libelle en Donald Duck. De vier glossy's komen daar dus bij.

De bladen Nieuwe Revu, Panorama en Playboy zijn inmiddels verkocht. Ook werd een tranche van negentien tijdschrifttitels begin deze zomer van de hand gedaan. De overige titels gaan op in bestaande titels.

Sanoma nam in 2011 SBS Nederland over, samen met tv-producent Talpa. De samenwerking tussen de uitgever en de tv-zender moet met deze titels verder worden uitgebreid. De redacties van de vier glossy's verhuizen naar het SBS-gebouw in Amsterdam.

Lezersaantallen

Nouveau - 50.000

Marie Claire- 55.000

Beaumonde - 68.000

Grazia -80.000

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl