NOS NieuwsAangepast

Omzet- en winstgroei bij PostNL

Snellere en betere resultaten van reorganisaties, kostenbesparingen en prijsverhogingen hebben bij post- en pakjesbedrijf PostNL in het tweede kwartaal gezorgd voor een omzetverbetering. De omzet nam toe met 3 procent naar net iets meer dan 1 miljard euro.

De nettowinst in het tweede kwartaal kwam uit op 44 miljoen euro., tegen 3 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. "Een sterk eerste halfjaar," vindt bestuursvoorzitter Herna Verhagen.

Internationaal groeide de omzet met 4 procent, alleen in Duitsland bleven de resultaten achter door stevige concurrentie. PostNL is actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië.

Pakjes en brieven

De pakjesmarkt groeide verder dankzij het online winkelen. PostNL is ook begonnen met avondbezorging. Het aantal pakjes nam met 8,2 procent toe.

De volumes bij de gewone geadresseerde post liepen verder terug, in het tweede kwartaal met 11,2 procent. Door prijsverhogingen bleef de omzetdaling beperkt tot 1 procent.

Vorige week werd bekend dat PostNL eind augustus een pilot begint met webwinkel Coolblue voor het bezorgen van pakjes op zondag.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl