Databundel-storing bij Vodafone

Duizenden klanten hebben al enkele maanden last van een storing bij Vodafone. De registratie van het dataverbruik van hun smartphone werkt niet goed.

De klanten worden niet per sms gewaarschuwd als ze 80 of 100 procent van hun maandelijkse databundel hebben verbruikt. En in de My Vodafone-app staat dat ze minder data hebben gebruikt dan in werkelijkheid zo is.

Pas als klanten meer dan 100 procent van hun databundel hebben gebruikt, krijgen ze een berichtje van Vodafone. Het bedrijf neemt de kosten tot aan het moment van het sms'je voor zijn rekening. Maar klanten die de rest van de maand nog mobiel willen internetten, moeten daar dus extra voor betalen.

Andere apps

Vodafone zegt dat de storing komt door software-problemen. Er is nog geen oplossing in zicht.

Het bedrijf raadt klanten aan een app te downloaden die het dataverbruik wel correct registreert of de ingebouwde verbruiksinformatie van hun toestel in de gaten te houden. Volgens Vodafone heeft minder dan 2 procent van de mensen met een RED-abonnement er last van.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl