NOS WielrennenAangepast

Dielessen: geen zorgen om Lotto

De aangesloten sportbonden bij NOC*NSF hoeven zich geen zorgen te maken over een lagere bijdrage van De Lotto als het gokbedrijf een wieler- en schaatsploeg gaat sponsoren. Dat zegt Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF.

"De Lotto kan hiermee juist voor een hogere omzet van hun kansspelen zorgen," zegt Dielessen. "Dat levert meer inkomsten op voor de sport in de volle breedte."

Lotto, een van de kansspelen van het overkoepelende De Lotto, wordt hoogstwaarschijnlijk de nieuwe sponsor van de Belkin-ploeg en de BrandLoyalty-schaatsploeg van Jac Orie. "Dat zou erg mooi nieuws zijn," zegt Dielessen. "Op deze manier komt er ook meer marketinggeld naar de sport."

De Lotto

Met de merken Lotto, Toto, Lucky Day, Krasloten en Eurojackpot geeft De Lotto het grootste deel van hun winst (zeventig procent van de opbrengst min prijzengeld en kosten) aan de sport. Het geld dat Lotto nu aan mogelijke sponsoring gaat besteden, zal dus volgens NOC*NSF geen gevolgen hebben voor het bedrag dat jaarlijks naar de sportorganisatie gaat.

Belkin is momenteel actief in de Tour de France en staat met Bauke Mollema en Laurens ten Dam met twee renners in de top-10 van het algemeen klassement. BrandLoyalty is de schaatsploeg met onder anderen schaatsers Sven Kramer, Stefan Groothuis en Jan Smeekens.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl