NOS NieuwsAangepast

Klantenservice Essent via Whatsapp

De klantenservice van energiebedrijf Essent is nu ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het bedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via deze berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.

Essent is naar eigen zeggen het eerste grote bedrijf in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan de klant.

Meer sociale media

Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media, meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) nog afgelopen week. "Ze doen dit niet alleen om makkelijker in contact te komen met klanten, maar ook om gewoonweg zichtbaar te zijn. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland bijvoorbeeld voorop wat betreft het gebruik van Twitter."

In 2013 gebruikte 27 procent van de bedrijven in Nederland blogs of microblogs, zoals Twitter en Facebook. In de EU maakte gemiddeld slechts 10 procent van de bedrijven gebruik van Twitter of soortgelijke media. Polen, Hongarije en Roemenië scoren het laagst met amper 2, 3 procent.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl