NOS NieuwsAangepast

Late Pasen drukt omzet Unilever

Unilever worstelt net als andere bedrijven met tragere en wispelturige economische groei in diverse markten. Daardoor is er minder vraag, vooral in opkomende markten.

Daarnaast hebben wisselkoersen een impact op de cijfers. De stevige euro en zwakkere valuta elders zorgen bij de afrekening en de omrekening voor lagere resultaten.

Bij de voedingsmiddelen liep de omzet met 10 procent terug, vooral doordat de late Pasen buiten de eerste kwartaalcijfers valt.

IJsseizoen

De omzet van het voedings- en wasmiddelenconcern kwam in de eerste drie maanden uit op 11,4 miljard euro, 700 miljoen euro lager dan een jaar geleden.

In de zogeheten 'trading update' maakt Unilever geen winstcijfers bekend.

Het ijsseizoen in Europa is door het vroege voorjaar goed van start gegaan. Ook in Brazilië en Australië is meer ijs verkocht. De ijs en drankendivisie van Unilever, met merken als Magnum, Ola en Lipton is goed voor bijna eenvijfde van de totale omzet.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl