NOS NieuwsAangepast

Loden Leeuw voor slopende dames

De Loden Leeuw voor de irritantste tv-reclame van 2013 gaat naar het spotje van BonPrix. Het spotje gaat over twee dames die met dezelfde outfit in een restaurant zitten, alles kort en klein slaan en dan samen op de foto gaan.

Volgens het TROS-programma Radar, dat de verkiezing organiseert, ging 25 procent van de bijna 75.000 stemmen naar dat spotje. De op één na irritantste reclame was volgens de stemmers de nagesynchroniseerde reclame van Vanish Oxi Action. De reclame van Volkswagen met het irritant blaffende hondje eindigde op de derde plek.

Zwemmer Maarten van der Weijden kreeg de Loden Leeuw voor meest irritante bekende Nederlander in een reclame. Hij kreeg 25 procent van de stemmen voor zijn rol in de reclame van een zorgverzekeraar, op de voet gevolgd door Sylvie Meis in een ondergoedcommercial.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl