Philips wil meer mensen bereiken
Philips wil meer mensen bereiken en komt daarom met een nieuw logo en de slogan 'Innovation and you' als opvolger van 'Sense and simplicity'.
Ook het oude logo van de multinational gaat op de schop. De afgelopen dagen was via de sociale media al duidelijk geworden dat het nieuwe logo veel 'digitaler' zou worden.
Volgens topman Van Houten wil Philips op deze manier klaar zijn voor de toekomst en zo in 2025 meer dan 3 miljard mensen aanspreken.
Het logo van het concern is sinds de jaren '30 vrijwel ongewijzigd gebleven: Philips in hoofdletters en daarbij golflijnen (verwijzing naar de radio) en sterren (gloeilampen). Van de golflijnen blijft er nog eentje over, de sterren worden groter en het schild wordt iets ronder. De kleur blauw verdwijnt.
Reclame
De manier waarop Philips adverteert, verandert constant. "Tot midden van de jaren 90 ging vrijwel alle reclame over producten. Dat leidde tot veel verschillende campagnes, waarbij wij niet wereldwijd als een bedrijf naar buiten traden", schrijft Philips op zijn website.
Om dat probleem op te lossen, kwam er in 1995 de wereldwijde campagne 'Let's make things better'. Dat motto stond voor de gedachte 'One Philips' en werd daarom voor alle producten en markten gebruikt.
In september 2004 werd de slogan 'Sense and simplicity' geïntroduceerd, met als toelichting: "De slogan geeft aan dat Philips een marktgestuurd bedrijf is dat producten maakt en services verleent die de klant centraal stellen, gebruiksvriendelijk en tegelijkertijd geavanceerd zijn."