Philips wil meer mensen bereiken

Het nieuwe logo is vanaf vanavond te zien op het hoofdkantoor in Amsterdam»
Het nieuwe logo is vanaf vanavond te zien op het hoofdkantoor in Amsterdam ANP

Philips wil meer mensen bereiken en komt daarom met een nieuw logo en de slogan 'Innovation and you' als opvolger van 'Sense and simplicity'.

Ook het oude logo van de multinational gaat op de schop. De afgelopen dagen was via de sociale media al duidelijk geworden dat het nieuwe logo veel 'digitaler' zou worden.

Volgens topman Van Houten wil Philips op deze manier klaar zijn voor de toekomst en zo in 2025 meer dan 3 miljard mensen aanspreken.

Het logo van het concern is sinds de jaren '30 vrijwel ongewijzigd gebleven: Philips in hoofdletters en daarbij golflijnen (verwijzing naar de radio) en sterren (gloeilampen). Van de golflijnen blijft er nog eentje over, de sterren worden groter en het schild wordt iets ronder. De kleur blauw verdwijnt.

Reclame

De manier waarop Philips adverteert, verandert constant. "Tot midden van de jaren 90 ging vrijwel alle reclame over producten. Dat leidde tot veel verschillende campagnes, waarbij wij niet wereldwijd als een bedrijf naar buiten traden", schrijft Philips op zijn website.

Om dat probleem op te lossen, kwam er in 1995 de wereldwijde campagne 'Let's make things better'. Dat motto stond voor de gedachte 'One Philips' en werd daarom voor alle producten en markten gebruikt.

In september 2004 werd de slogan 'Sense and simplicity' geïntroduceerd, met als toelichting: "De slogan geeft aan dat Philips een marktgestuurd bedrijf is dat producten maakt en services verleent die de klant centraal stellen, gebruiksvriendelijk en tegelijkertijd geavanceerd zijn."

Deel deze pagina

Foto

De evolutie van het Philips-logoDe evolutie van het Philips-logo

De evolutie van het Philips-logo

Philips

Video

Philips past logo aan

Met veel gevoel voor spektakel heeft Philips bij het hoofdkantoor in Amsterdam een nieuw logo gepresenteerd en een nieuwe slogan.... Het technologiebedrijf wil af van zijn kille imago en brengt het oude logo weer terug, in een nieuw jasje.

Audio

  • "You" is terug van weggeweest bij Philips Bijna tien jaar geleden maakte het fel bekritiseerde "Let's make things better" plaats voor "Sense And Simplicity". En die kreet,... daar is Philips ook klaar mee. Innoveren, uitvinden, daar draait het vanaf nu om. De nieuwe slogan: "Innovation & You. Ook het oude, vertrouwde logo, het schild met de golven en de sterren is vernieuwd. Louis Dekker spreekt met Philips-topman Frans van Houten over de toekomst. En ze luisteren naar het verleden.
  • Philips lanceert nieuwe slogan Philips wil zich anders in de markt zetten en daar hoort dan ook een nieuwe slogan en een aangepast logo bij. 'Innovation and you'... is het geworden. Philips-topman Frans van Houten legt uit.

Video en Audio

Meer video en audio