NOS NieuwsAangepast

Sanoma benoemt nieuwe topman

Sanoma benoemt Peter de Mönnink als topman van de Nederlandse tak van de uitgever.

De nieuwe topman staat een zware taak te wachten. Sanoma heeft het moeilijk door de terugloop van de advertentieverkoop. Vorige week werd bekend dat verschillende tijdschriftentitels van de uitgever verdwijnen. Daarnaast drukt de aankoop van SBS in 2011 voor ruim 1 miljard euro zwaar op de balans van het bedrijf.

De Mönnink neemt het stokje over van Dick Molman. Die kondigde eerder al aan dat hij per 1 november zijn functie neerlegt.

Grote plannen

De nieuwe topman heeft ervaring in de mediabranche. Hij is op dit moment de baas van de Nederlandse tak van Reed Business. De Mönnink heeft grote plannen met Sanoma en noemt Sanoma het mediabedrijf van de nieuwe generatie. "Creatieve en betrokken medewerkers, zeer sterke topmerken, verschillende mediakanalen. Dit vormt de springplank om het bedrijf verder te ontwikkelen."

De nieuwe ceo begint op 1 januari.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl