Verdere reorganisatie bij TMG
De Telegraaf Media Groep gaat verder reorganiseren. Er worden naar verwachting ten minste 350 banen geschrapt. Ook moet er voor circa 50 miljoen euro extra aan kosten worden bespaard.
De maatregelen komen bovenop de lopende reorganisatie met 70 miljoen euro aan kostenbesparingen en de 350 te verdwijnen arbeidsplaatsen.
Advertentie-inkomsten
TMG maakte dit bekend bij de publicatie van de halfjaarcijfers. De omzet van het mediabedrijf daalde met 2,5 procent naar 274,8 miljoen euro. De nettowinst steeg naar 14,3 miljoen euro. De opbrengsten van Sky Radio en de online-media, zoals internet en videoproducties, stegen. De gedrukte media, kranten en bladen, daalden.
De aanleiding voor de nieuwe reorganisatie zijn de alsmaar dalende advertentie-inkomsten. Het bedrijf moet ingrijpend vereenvoudigen "om de nieuwe mediarealiteit structureel het hoofd te bieden", aldus waarnemend bestuursvoorzitter Cees van Steijn.
TMG is eigenaar van De Telegraaf, Sp!ts, Metro, huis-aan-huisbladen, online-activiteiten als Hyves, en de Sky Radio Group met onder meer Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM. De focus zal bij de reorganisatie vooral liggen op de uitbouw van merken als De Telegraaf, de Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en Telesport.