NOS NieuwsAangepast

Lichte groei Volkskrant en FD

De Volkskrant, Trouw en het Financieele Dagblad hadden in het afgelopen kwartaal een iets hogere oplage dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de cijfers van oplage-onderzoeksinstituut HOI.

De Telegraaf en het AD zagen daarentegen een krimp in de oplage van de papieren krant. Bij de Telegraaf werden ongeveer 20.000 kranten minder verspreid en bij het AD zo'n 8000 minder.

Digitale abonnees

HOI houdt ook cijfers bij van de digitale abonnees. De Volkskrant had er 10.000 meer dan in het eerste kwartaal van 2012 en het FD groeide digitaal flink, van ruim 9000 naar 59.000 klanten. Op de website van het FD moeten bezoekers zich sinds kort registreren om artikelen te kunnen lezen.

Bij de Telegraaf en het AD werden de digitale klanten dit jaar voor het eerst bijgehouden. Het gaat om respectievelijk 28.709 en 21.691 geregistreerde gebruikers.

NRC

NRC Handelsblad en NRC Next hadden in het eerste kwartaal een iets lagere oplage dan vorig jaar, wel kende NRC een lichte groei van het aantal digitale lezers.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl